Rökhuset




Då var taket på plats. Inte helt smärtfritt då både tankevurpor och mätfel ställde till det lite. Måste erkänna att små detaljer (som millimeter och centimeter) inte alltid är min starkaste sida och nu fick jag betala priset för min "det blir säker bra" attityd. Bråkade ett par timmar med takstolarna som jag lyckades spika fast så snett att till och med jag insåg att det inte skulle lösa sig utan det var bara att riva ner och börja om.
 
Var tvungen att dreva lite också men nu så är det tätt och det ser också ganska bra ut tycker jag. Fasar dock lite för kommande helg då det är dags att börja med dörrarna då precision och finsnickeri är vad som behövs för att få till det så att dörrarna sluter tätt och röken stannar inne i huset och går att reglera.
 
//R.
 
ps. Se gärna "O Brother, Where Art Thou" av bröderna Cohen med Clooney i huvudrollen. En fantastisk film med mycket bra musik.
pss. Lyssna gärna på "Raising Sand" med Robert Plant och Allison Krauss också…bättre än så blir det inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0