Rökhuset




Nu jävlar är jag inne i ett stim...dörren till rökhuset är på plats och det var inte så svårt som jag hade trott. Gjorde den på plats i ramen så att säga och det gick som en dans. Satt rakt direkt och tre gångjärn fick jag också dit.
 
Det gick så snabbt och smidigt att jag hann måla huset med Falu rödfärg också. Att säga att det ser snyggt ut känns som ett understatement...utan här pratar man om helt andra dimensioner. Ernst - släng dig i väggen...
 
Nästa helg skall det hämtas takpapp hos Danne och sedan skall taket göras klart. Gammalt taktegel har jag själv och här får man prova sig fram. Har inte full koll på detta heller men just nu är ju självförtroendet på topp så det skall nog gå bra.
 
//R.
 
ps. Vildsvinen har fått sällskap i trädgården nu. En räv kommer varje natt och äter upp kattens mat så det kan nog bli påfyllnad i flugbindningsmatrialet framöver. Rävsvans fungerar utmärkt i streamers och är dessutom dyrt så det lutar åt en "Runar" nästa helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0