Fredagspepp!



Nutidens fredagspepp är annorlunda...mycket annorlunda. Inte på något sätt sämre utan bara annorlunda. Med barn blir det på något sätt automatiskt mindre "vin, kvinnor och sång" och mer "popkorn, Fanta och smågodis". Och skall man vara riktigt ärlig och det skall man ju vara, så är dagens fredagspepp mysigare. Det kanske är därför som den har bytt namn till fredagsmys.

Visst kan man emellanåt sakna "the wild life" men ytterst sällan måste jag erkänna. Att kura upp sig i soffan med barnen, tilltugget och sätta på en bra hyrfilm är svårslaget. Självklart är det paus i filmen mellan  20:00-21:30  för då är det naturligtvis Idol som skall följas och kommenteras. Sonen är dock mindre intresserad av Idol och föredrar då att leka med Starwars Legot, vilket då kan skapa vissa konflikter med dottern eftersom allt lekande med Starwars ackompanjeras av ljud från striderna. Men det är då man som en god fader tar till alla föräldrars bästa vän...mutan, och lugnet blir då återställt.

Har också blivit tvingad av min dotter att bredda min musiksmak. Kan inse att det faktiskt har gjorts en och annan bra låt efter -79 (dock ej så många). Hon har börjat att lyssna på mina gamla favoriter och jag lyssnar och laddar ner hennes "nya" låtar. Måste dock säga att när hon kom hem och bad mig ladda ner "Loosing my favorite game" med Cardigans så blev jag såld. Det är ju en låt som definitivt skulle platsa i en gammal hederlig fredagspepp med grabbarna...på den gamla goda tiden...

//R.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0